افزایش ۱.۳ درجه‌ای میانگین دمای هوای ایران در تیرماه تعطیلی و کاهش ساعت کاری ادارات و بانک‌های قم از دوم مرداد ۱۴۰۳ + جزئیات دستمزد عجیب سوادآموزی هر بیسواد در کشور خراسان‌رضوی پیشگام در واکسیناسیون دام نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ بی‌اختیاری ادرار، یکی از علائم اصلی اختلال در کف لگن است بهره‌مندی ۵ هزار دانش‌آموز مشهدی از خدمات بهزیستی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه یکم مرداد ۱۴۰۳) | تداوم وزش باد در استان تا پایان هفته برای اولین بار در خراسان‌رضوی؛ افتتاح مرکز نگهداری شبانه‌روزی موقت اوتیسم تجویز آنتی‌بیوتیک در ایران ۱۰ درصد بیشتر از میانگین جهانی قاچاق معکوس دخانیات به دلیل قیمت پایین در ایران توصیه‌هایی در خصوص خشکی چشم | زائران اربعین مبتلا به خشکی چشم، اشک مصنوعی همراه داشته باشند کشف و ضبط ۱۳۰ قبضه سلاح جنگی غیر مجاز در شادگان خوزستان تغذیه و تحرک کافی از عوامل اثر گذار در حفظ سلامت استخوان و مفاصل است علت تأخیر در واریز حقوق تیرماه ۱۴۰۳ بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | تعطیلات رسمی بهانه تأخیر در واریز حقوق و مستمری نشود! چرا مدیریت مصرف آب در تابستان امسال ضرورت دارد؟ | مراقب گرمای غیر طبیعی تابستان امسال باشید ابلاغ بیش از ۶۱ هزار میلیارد ریال از اعتبارات سرمایه‌ای خراسان رضوی ماجرای نامه مخبر برای حداقل‌بگیران تامین اجتماعی چه بود؟ | سه میلیون تومان برای متناسب‌سازی نیست! راه اندازی چهارمین مرکز خدمات جامع سلامت آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعمال‌قانون ۱۸۳۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | توقیف ۴۴ خودروی متخلف (یکم مرداد ۱۴۰۳) آخرین وضعیت بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج | ۲۷۰ هزار نفر در صف انتظار هستند (یکم مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کووید ۱۹، این ۱۱ علامت اصلی را دارد

  • کد خبر: ۸۶۳۶۵
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۷
کووید ۱۹، این ۱۱ علامت اصلی را دارد
داود یادگاری نیا متخصص بیماری‌های عفونی با حضور در برنامه مادر، کودک شبکه سلامت، اظهار کرد: اصلی‌ترین علائم ویروس جدید کرونا تب، خستگی، سرفه و تنگی نفس است، اما علائم حساسیت مزمن عطسه، خس خس و سرفه است.

به گزارش شهرآرانیوز، وی با اشاره به اینکه علائم آنفلوانزا در مواردی مانند تب و بدن درد شبیه به ویروس جدید کرونا است، اما آنفلوانزا معمولا منجر به تنگی نفس نمی‌شود افزود: اگر آبریزش بینی دارید یا چشمانتان می‌خارد لزوماً به ویروس جدید کرونا مبتلا نشده اید، اما اگر سرفه می‌کنید و احساس خستگی شدید و تب دارید، ممکن است که به کووید ۱۹ مبتلا شده باشید.

این متخصص بیماری عفونی خاطرنشان کرد: از طرفی شاید هم فقط آنفلوانزای فصلی گرفته باشید به منظور تشخیص احتمال ابتلا به کرونا می‌توانید از تست هوشمند کرونا هم استفاده کنید، علائم به یک اندازه ظاهر نمی‌شوند در حالی که ممکن است به ویروس کرونا مبتلا شده باشید و یا احتمالاً فقط دچار آنفلوانزای فصلی یا حساسیت شده اید.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از علائم سرماخوردگی، آنفلوانزا و کووید ۱۹ شبیه به هم هستند عنوان کرد: تشخیص دادن آن‌ها از آن دشوار است، همه این بیماری‌ها در اثر ویروس به وجود می‌آیند، اما ویروس هر یک متفاوت است، با این حال تنگی نفس از علامت شایع کووید ۱۹ است، آنفلوانزا یا سرماخوردگی باعث تنگی نفس نمی‌شود مگر اینکه تبدیل به ذات‌الریه شده باشد که در این صورت هم باید به پزشک متخصص عفونی مراجعه کرد.

یادگاری نیا با اشاره به اینکه به ندرت پیش می‌آید که بعد از بروز تب در سرماخوردگی تنگی نفس داشته باشیم تصریح کرد: آنفلوانزا شباهت به کووید ۱۹ دارد، اما تنگی نفس در آنفلوانزا معمولاً به شدت کووید ۱۹ نیست، تنگی نفس در کووید ۱۹ معمولاً ۵ تا ۱۰ روز بعد ظاهر می‌شود.

وی ادامه داد: تب یا لرز، سرفه، تنگی نفس یا اختلال در تنفس، خستگی، درد بدن یا عضلات، سردرد، گلودرد، از دست دادن حس بویایی یا چشایی، گرفتگی یا آبریزش بینی، تهوع یا استفراغ و اسهال از علامت اصلی کووید ۱۹ به حساب می‌آید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->